Privacy statement ABT (Altijd Beste Thuiszorg)
-
ABT (Altijd Beste Thuiszorg) hecht veel waarde aan de bescherming van uw
persoonsgegevens. In deze Privacyverklaring willen we heldere en transparante
informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.
Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig
om met persoonsgegevens. ABT (Altijd Beste Thuiszorg) houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke
wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
Uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor
deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in dit
Privacy policy;
Verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke
minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
Vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de
verwerking van uw persoonsgegevens;
Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de
beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor
uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
Op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen
wijzen en deze respecteren.
Als ABT (Altijd Beste Thuiszorg) zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens.
Indien u na het doornemen van onze Privacyverklaring, of in algemenere zin,
vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via de
contactgegevens onder aan dit document -
Persoonsgegevens van klanten of leveranciers worden door ABT (Altijd Beste Thuiszorg) verwerkt ten
behoeve van de volgende doelstelling(en):
Administratieve doeleinde;
Communicatie over de opdracht en/of uitnodigingen;
Het uitvoering geven aan of het uitgeven van een opdracht.
Grondslag voor deze persoonsgegevens is:
De overeengekomen opdracht;
Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan ABT (Altijd Beste Thuiszorg) de volgende persoonsgegevens
van u vragen:
Voornaam;
Tussenvoegsel;
Achternaam;
Woonplaats;
(Zakelijk) Telefoonnummer;
(Zakelijk) E-mailadres;
Uw persoonsgegevens worden door ABT (Altijd Beste Thuiszorg) opgeslagen ten behoeve van
bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
Gedurende de looptijd van de overeenkomst en daarna alleen in de financiële
administratie voor maximaal 7 jaar. -
Persoonsgegevens bij aanvraag tot contact of informatie via onze website, e-mail
of telefonisch worden door ABT (Altijd Beste Thuiszorg) verwerkt ten behoeve van de volgende
doelstelling(en):
Het informeren van de persoon over onze werkzaamheden Grondslag voor deze
persoonsgegevens is:
De buttons contact en informatie op de website; Voor de bovenstaande
doelstelling(en) kan ABT (Altijd Beste Thuiszorg) de volgende persoonsgegevens van u vragen:
Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
Voornaam;
Tussenvoegsel;
Achternaam;
Woonplaats;
E-mailadres;
(zakelijk) telefoonnummer
Uw persoonsgegevens worden door ABT (Altijd Beste Thuiszorg) opgeslagen ten behoeve van
bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
Gedurende de periode totdat uw aanvraag is afgehandeld. -
Persoonsgegevens van prospect, stakeholder-/lobbycontacten en/of
geïnteresseerde worden door ABT (Altijd Beste Thuiszorg) verwerkt ten behoeve van de volgende
doelstelling(en):
– Informatieverstrekking in de vorm van gerichte contacten. Grondslag voor deze
persoonsgegevens is:
Mondelinge toestemming, afgifte visitekaartje en/of via koppeling op LinkedIn of
Facebook; Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan ABT (Altijd Beste Thuiszorg) de volgende
persoonsgegevens van u vragen:
Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
Voornaam;
Tussenvoegsel;
Achternaam;
Woonplaats;
Telefoonnummer;
E-mailadres.
Uw persoonsgegevens worden door ABT (Altijd Beste Thuiszorg)opgeslagen ten behoeve van
bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
Gedurende de periode dat men gezien wordt als een prospect, stakeholder-
/lobbycontacten en/of geïnteresseerde. -
Persoonsgegevens van medewerkers worden door ABT (Altijd Beste Thuiszorg) verwerkt ten behoeve
van de volgende doelstelling(en):
– Uitvoering geven aan de arbeidsovereenkomst. Grondslag voor deze
persoonsgegevens is:
– De arbeidsovereenkomst. Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan ABT (Altijd Beste Thuiszorg) de
volgende persoonsgegevens van u vragen:
Voornaam;
Tussenvoegsel;
Achternaam;
Telefoonnummer;
E-mailadres;
Geboortedatum;
Salarisgegevens;
Kopie ID;
BSN-nummer;
Bankgegevens.
Uw persoonsgegevens worden door ABT (Altijd Beste Thuiszorg) opgeslagen ten behoeve van
bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:
Gedurende de periode dat men een contract heeft en daarna alleen in de
financiële administratie voor maximaal 7 jaar. -
De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien
dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden. Zo
maken wij gebruik van een derde partij voor:
Het uitvoeren van operationele werkzaamheden bij onze klanten
Het verzorgen van de internetomgeving t.b.v onze werkzaamheden;
Het verzorgen van de (financiële) administratie;
Het verzorgen van de verzuim via onze arbodienst;
Het verzorgen van de internetomgeving van het AVG-programma.
Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen
verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers)
maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw
persoonsgegevens te waarborgen. Verder zullen wij de door uw verstrekte
gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht en
toegestaan is. Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een
onderzoek (persoons)gegevens bij ons opvraagt. In een dergelijk geval dienen wij
medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven.
Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier
schriftelijk toestemming voor geeft. -
Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen welke gevestigd zijn buiten
de EU. -
Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen
jongen dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de
ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger. -
ABT (Altijd Beste Thuiszorg) bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel
waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist. -
Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om
persoonsgegevens van u te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, zo
hebben we bijvoorbeeld de volgende maatregelen genomen;
Alle personen die namens ABT (Altijd Beste Thuiszorg) van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn
gehouden aan geheimhouding daarvan.
We hanteren een gebruikersnaam en wachtwoordbeleid op al onze systemen;
We pseudonimiseren en zorgen voor de encryptie van persoonsgegevens als daar
aanleiding toe is;
Wij maken back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij
fysieke of technische incidenten;
We testen en evalueren regelmatig onze maatregelen;
Onze medewerkers zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van
persoonsgegevens. -
U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegeven welke
wij van u ontvangen hebben. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking
van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door één van onze
verwerkers. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te
laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij. Wij
kunnen u vragen om u te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan
voornoemde verzoeken.
Mogen wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van een door u gegeven
toestemming hiertoe, dan heeft u altijd het recht deze toestemming in te trekken. -
Altijd Beste Thuiszorg. ABT
Algemeen
De cliënt heeft een kalenderleeftijd van 18 jaar of ouder. In zijn algemeenheid is de doelgroep waarop de diensten van ABT gericht zijn cliënten met laag tot matig complexe zorg.
Altijd Beste Thuiszorg voorziet in de volgende diensten
- Verpleging
- Persoonlijke verzorging
- Individuele begeleiding
- Huishoudelijke hulp
- Gespecialiseerde dagbesteding
Inclusiecriteria
Mensen met de onderstaande aandoeningen en beperkingen kunnen gebruik maken van de diensten van ABT:
- Somatische aandoening of beperking
- Lichamelijke handicap
- Zintuigelijke handicap of communicatieve stoornis
- Psychosociale problemen
Geloof/levensbeschouwing en Cultuur
Op grond van geloof of levensbeschouwing en op grond van afkomst en cultuur wordt niemand uit- en buitengesloten. Altijd Beste Thuiszorg houdt hier rekening mee en voorziet in zorg wat past binnen de cultuur, geloof en levensbeschouwing van de cliënt.
Exclusiecriteria
Wanneer een cliënt een gevaar vormt voor zichzelf of zijn omgeving en niet binnen de bevoegdheden van Altijd Beste Thuiszorg valt, zal moeten worden overgegaan op zorgweigering volgens protocol. In geval van zorgweigering zal ABT inspanningen verrichten om buiten de organisatie passende zorg te vinden die aansluit bij de behoeften van de cliënt. In het protocol zorgweigering wordt dit verder uitgewerkt.
Zorgweigering| Grondslagen voor het weigeren van zorg
1. Er is geen indicatie aanwezig
Wanneer een aangemelde cliënt nog geen indicatie heeft wordt de cliënt (tijdelijk) niet toe- gevoegd aan het cliëntenbestand van Altijd Beste Thuiszorg. Dit kan worden gewijzigd op het moment dat de cliënt een indicatie krijgt toegewezen. Een uitzondering hierop is de cliënt die de begeleiding betaalt uit eigen middelen.
2. De indicatie is sectorvreemd/instellingsvreemd
Wanneer Altijd Beste Thuiszorg een cliënt toegewezen krijgt met een sectorvreemde/instellingsvreemde indicatie en Altijd Beste Thuiszorg de inschatting maakt dat zij de zorg die deze cliënt nodig heeft niet op een kwalitatief goede manier kan leveren, kan de zorg worden geweigerd.
3. Complexiteit zorg
Wanneer de benodigde zorg voor een cliënt zeer hoog is, bijvoorbeeld vanwege een dubbeldiagnostiek, en Altijd Beste Thuiszorg de inschatting maakt de zorg niet op een kwalitatief goede manier te kunnen leveren, kan Altijd Beste Thuiszorg de zorg weigeren.
4. Onbetamelijk gedrag
Wanneer er sprake is van onbetamelijk gedrag in de vorm van agressie, seksuele intimidatie, discriminatie en/of geweld van een cliënt richting een of meerdere medewerkers van Altijd Beste Thuiszorg in een eerdere indicatieperiode, of wanneer bekend is van een cliënt dat deze dergelijk gedrag heeft vertoond jegens medewerkers en/of cliënten van een andere zorginstelling, kan Altijd Beste Thuiszorg de zorg weigeren.
5. Vrijheid beperkende maatregelen
Als er sprake is van vrijheid beperkende maatregelen ten tijde van de intake dan wel tijdens het zorgproces is dat aanleiding om zorg te weigeren dan wel te beëindigen
Zorgbeëindiging |Grondslagen voor het beëindigen van zorg
1. De indicatie wordt niet verlengd
Wanneer de indicatie van de cliënt in deze niet wordt verlengd, kan Altijd Beste Thuiszorg de begeleiding opschorten in afwachting van de bezwaarprocedure. Kiest de cliënt ervoor geen bezwaarprocedure te starten, of verliest hij de bezwaarprocedure en de eventuele beroepsprocedure, dan kan Altijd Beste Thuiszorg de zorg beëindigen.
2. Verhuizing van de cliënt naar een andere regio
Wanneer een cliënt verhuist naar een andere regio kan Altijd Beste Thuiszorg de zorg beëindigen.
3. Onbetamelijk gedrag
Wanneer sprake is van onbetamelijk gedrag in de vorm van agressie, seksuele intimidatie, discriminatie en/of geweld van een cliënt richting een of meerdere medewerkers van Altijd Beste Thuiszorg kan de zorg opschorten en, afhankelijk van de mate van het vertoonde gedrag, beëindigen.
Informatie en klachten
Altijd Beste Thuiszorg probeert er alles aan te doen om de cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij streven voortdurend naar verbetering. Als u klachten of verbeterpunten heeft, kunt u dat altijd bij ons melden. Graag kijken wij met een zorgvuldige blik of de klacht door ons kan worden opgelost. U kunt op de volgende manieren u klacht indienen:
- Telefonisch: +31 (085) 0600083
- Per mail: klachten@altijdbestethuiszorg.nl
- Per Brief naar de postadres: Altijd Beste Thuiszorg
Bolderweg 1, 1332AX, Almere
U kunt ook nog altijd uw klacht indienen bij de externe, onafhankelijk geschillencommissie Zorg Algemeen. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil.
Een geschillencommissie is een instantie die over zakelijke kwesties beslist waar mensen het niet eens over kunnen worden. In eerste instantie zijn geschillencommissie er om de gang naar de rechter in gevallen van conflicten te beperken. In vergelijking met de gang naar de rechter is deze procedure sneller en goedkoper. De klager kan ook besluiten direct naar de rechter te stappen.
Het advies dat de geschillencommissie uitbrengt is bindend. Dit betekent dat zowel de klant als de leverancier zich moeten houden aan de uitspraak van de commissie. De commissie kan een klacht niet-ontvankelijk, ongegrond of (deels) gegrond verklaren. Het kan ook voorkomen dat de commissie beide partijen tot een schikking brengt. Tegen het advies van de commissie kan niet in beroep worden gegaan. Wel kan er besloten worden om naar de rechter te stappen mits u het niet eens bent met het advies van de commissie.
De Geschillencommissie Zorg
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Website: www.degeschillencommissie.nl -
Klachten
Altijd Beste Thuiszorg probeert er alles aan te doen om de cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij streven voortdurend naar verbetering. Als u klachten of verbeterpunten heeft, kunt u dat altijd bij ons melden. Graag kijken wij met een zorgvuldige blik of de klacht door ons kan worden opgelost. U kunt op de volgende manieren u klacht indienen:
- Telefonisch: +31 (085) 0600083
- Per mail: klachten@altijdbestethuiszorg.nl
- Per Brief naar de postadres: Altijd Beste Thuiszorg
Bolderweg 1, 1332AX, Almere
U kunt ook nog altijd uw klacht indienen bij de externe, onafhankelijk geschillencommissie Zorg Algemeen. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil.
Een geschillencommissie is een instantie die over zakelijke kwesties beslist waar mensen het niet eens over kunnen worden. In eerste instantie zijn geschillencommissie er om de gang naar de rechter in gevallen van conflicten te beperken. In vergelijking met de gang naar de rechter is deze procedure sneller en goedkoper. De klager kan ook besluiten direct naar de rechter te stappen.
Het advies dat de geschillencommissie uitbrengt is bindend. Dit betekent dat zowel de klant als de leverancier zich moeten houden aan de uitspraak van de commissie. De commissie kan een klacht niet-ontvankelijk, ongegrond of (deels) gegrond verklaren. Het kan ook voorkomen dat de commissie beide partijen tot een schikking brengt. Tegen het advies van de commissie kan niet in beroep worden gegaan. Wel kan er besloten worden om naar de rechter te stappen mits u het niet eens bent met het advies van de commissie.
De Geschillencommissie Zorg
Bordewijklaan 46
2591 XR Den Haag
Website: www.degeschillencommissie.nl -
Als u naar aanleiding van onze Privacyverklaring nog vragen of opmerkingen heeft
neem dan contact met ons op!
Contactgegevens
ABT (Altijd Beste Thuiszorg)
Bolderweg 1
1332AX, Almere
info@altijdbestethuiszorg.nl